المراد بالدليل العقلي هنا هو ما يکشف عن امر شرعي فرعي فهو حکم عقلي يمکن التوصل به الي امر شرعي فرعي و ربما يقال ان اخذ الحکم في الجنس يستلزم اتحاد الدليل و المدلول... (آغاز)
اما في طروالقادح او صدقه او مستمر الي الجمله فالشک اما في طراالقادح او صدقه او قدح الطادي لوبثت قادح و کان هو العدد المتقين (انجام)
خط:
نسخ (نوع خط متن)
صفحهبندی:
۸۰ص.: ۳۰ (تعداد سطرهای متن)
مواد سازنده:
نخودی رنگ و آهار مهره (نوع کاغذ)
مقوایی به رنگ عنابی (نوع جلد)
توصیف:
مولف در اين اثر از ادله عقليه و حسن و قبح عقلي سخن گفته و نظريه اشاعره و علماء شيعه را پيرامون مطالب مذکور مورد بررسي قرار داده است (يادداشتهاي نسخه)
اثر حاضر همراه با "رساله في ان الاصل في الاستعمال الحقيقه" تاليف محمدبن ابراهيم کلباسي، مکني به ابوالمعالي که چاپ سنگي است صحافي شده است.مشخصات کامل آن کتاب در پايگاه کتابهاي چاپ سنگي کتابخانه موجود است. (يادداشتهاي نسخه)
عناوين به رنگ قرمز در حاشيه آمده و بالاي بسياري از سطور خط قرمز (يادداشتهاي نسخه)
صفحهبندی:
۸۰ص.: ۳۰ (تعداد سطرهای متن)
مواد سازنده:
نخودی رنگ و آهار مهره (نوع کاغذ)
مقوایی به رنگ عنابی (نوع جلد)
توصیف:
مولف در اين اثر از ادله عقليه و حسن و قبح عقلي سخن گفته و نظريه اشاعره و علماء شيعه را پيرامون مطالب مذکور مورد بررسي قرار داده است (يادداشتهاي نسخه)
اثر حاضر همراه با "رساله في ان الاصل في الاستعمال الحقيقه" تاليف محمدبن ابراهيم کلباسي، مکني به ابوالمعالي که چاپ سنگي است صحافي شده است.مشخصات کامل آن کتاب در پايگاه کتابهاي چاپ سنگي کتابخانه موجود است. (يادداشتهاي نسخه)
عناوين به رنگ قرمز در حاشيه آمده و بالاي بسياري از سطور خط قرمز (يادداشتهاي نسخه)